Cum mi-am facut de treaba cu Android 5.0.2

Posesor al unui Nexus 7 2012 am primit update-ul de la 4.4.4 la 5.0.2. Tableta in prealabil rootata nu a vrut in ruptul capului sa instaleze update-ul. Ceva documentare pe net si am gasit solutia imediat pentru a realiza update-ul. Desi nu recomand, cei ce doresc asta pot descarca utilitarul nexus root toolkit si urma toti pasii de acolo pentru instalarea update-ului. Bineinteles ca dupa 10 ore de folosire a tabletei mi-au iesit fire de par alb de cat de greu mergea. Lag enorm, pentru deschiderea unei aplicatii stateam cateva zeci de secunde, etc. Ca interfata arata foarte bine cu mai multe plusuri decat minusuri din punct de vedere al functionalitatii, dar……din punct de vedere al optimizarii folosirii resurselor zero barat.

Fara sa mai caut modalitati de rollback la versiunea 4.4.4 am incercat sa folosesc acelasi utilitar. Cea mai mare eroare. A ramas blocat in procesul de instalare si singura solutie a fost sa intrerup procesul. Am ramas blocat in bootloader fara a mai avea posibilitate de a face nimic. Dupa alte cateva ore de cautat pe internet am reusit sa gasesc modalitatea de a repara ce stricasem anterior:

In primul rand trebuie instalat Android SDK Manager. Se copiaza factory image-ul aferent dispozitivului pe care il aveti (in link aveti doar pentru dispozitivele NEXUS). Se dezarhiveaza imaginea copiata in locatia de instalare a instrumentelor Android SDK Managerului (standard locatia este in C:\Program Files\Android\android-sdk\platform-tools\ ).

Se deschide un command prompt si se urmeaza calea de mai sus (C:\Program Files\Android\android-sdk\platform-tools\).

Primul pas este de a verifica daca driverele sunt instalate corect si device-ul este recunoscut tastand comanda:

fastboot devices       – ar trebui sa afiseze device-ul conectat

Pasul doi este de a sterge totul de pe device-ul vostru cu urmatoarele comenzi:

fastboot erase boot

fastboot erase cache

fastboot erase recovery

fastboot erase system

fastboot erase userdata

Urmatorul pas este de a flash-ui bootloader-ul stockpe dispozitivul vostru cu comanda :

fastboot flash bootloader bootloader-grouper-4.23.img

Rebootati bootloader-ul:

fastboot reboot-bootloader

In final (aveti grija ca o sa dureze ceva timp 5-10-15 minute in functie de performanta dispozitivului vostru) flashuiti imaginea stock :

fastboot -w update image-nakasi-ktu84p.zip

(image-nakasi-ktu84p.zip este imaginea aferenta Nexus 7 2012 android 4.4.4; trebuie sa folositi imaginea corecta in functie de dispozitivul detinut de voi si versiunea de android dorita).

Cam asta am facut eu jumatate de zi…in cazul in care nu ati inteles ceva lasati comment-uri si va ajut in masura in care m-am intalnit cu problema si va pot da un sfat.

Hasta la vista 😉

4 thoughts on “Cum mi-am facut de treaba cu Android 5.0.2

    • Esti precis ca vorbim despre aceeasi chestie? Ce am scris eu mai sus e pentru rollback de la 5.0.2 la 4.4.4. Pentru flash stock si unroot e ok nexus root toolkit dar din proprie experienta pentru rollback da rateu 😉

      Like

Leave a comment